Zdraví


Jak na léčbu akné a čistou pleť?

Akné je problémem, který trápí většinu mladých lidí, a to hlavně s ohledem na změny hormonů v jejich těle. Samozřejmě daný problém může mít i jiné příčiny, ale tyto jsou nejčastější. Logicky tak akné v pozdějším věku zcela odezní, ale přesto je dobré vědět, jak ho eliminovat, tedy léčit. Proto vám přinášíme hned několik tipů na to, jak se ho dobře, rychle a efektivně zbavit.

Základem je náš denní režim

Vliv na jeho vznik může mít i prostředí, ve kterém žijeme. Pokud je v něm mnoho smogu a prachu, je naše pokožka znečišťována. Stejně tak ale můžou mít vliv nečistoty na pokožce, které ucpávají naše póry. V daném ohledu bychom se tedy měli nejenom pohybovat v kvalitnějším prostředí, ale měli bychom zároveň dbát na dostatečnou hygienu a alespoň pravidelné oplachování naší pokožky čistou vodou.

S tímto souvisí také strava a nápoje. Kromě toho, že je třeba dostatečně pít, bychom do našeho jídelníčku měli zařadit také bylinné čaje a odvary. Hodí se máta, stejně jako se hodí třeba pampeliška a další byliny. Stejně tak prospěšný může být také kefír, který bychom měli při akné pravidelně pít.

Pomůže i lokální léčba

Tou jsou označovány hlavně postupy, kdy se snažíme zbavit se akné samy. Ty souvisí s pravidelnou hygienou pokožky, kdy jasně dominuje třeba takzvaný peeling, stejně jako pravidelné mytí. Základem je poté nanášení různých krémů a mastí, stejně jako roztoků, či jiný dostupný přístroj na léčbu akné. A to primárně na postižená místa, díky kterým akné může odeznít, nebo se alespoň eliminují příznaky, které jsou v některých případech natolik výrazné, že mohou zůstat na pokožce i drobné jizvy. I proto je dobré věnovat se lokální léčbě.

Pomůže i lékař nebo kosmetické studio

Ohledně dalších možností léčby už budeme muset za konkrétním lékařem, nebo jinou specializovanou osobou. Prvním a takzvaným neinvazivním zákrokem je laserová teorie. Ta je unikátní v tom, že při ní dochází hlavně ke stimulaci buněk. Ty se nejenom zkvalitňují, ale také se lépe množí a dojde i k lepší látkové výměně. Mimo to začnou buňky tvořit více kolagenu, který také zajistí to, že akné nebude tak četné a tedy ani tak výrazné.

Druhá metoda již invazivní je a spočívá v tom, že je využíváno injekcí s látkami, jako je brom nebo síra. Ty jsou vpichovány do spodních vrstev naší pokožky, kde začínají působit. Zde sice první dny doprovází drobné zhoršení, ale následně dojde k výraznému zlepšení vzhledu a tedy i stavu pokožky. Samozřejmě ani tuto metodu nezvládneme doma a tak musí pomoci lékař.

Ten může pomoci i v posledním případě, a to v takovém, kdy je akné skutečně velmi intenzivní a výrazné a bude tak kromě obvyklých metod nutné využít také konkrétní léky. Ty jsou předepisovány až ve výjimečných případech, ale také jsou známé jako jedna z forem léčby. Na aplikaci jsou samozřejmě jednodušší, jelikož stačí polykání tabletek.


Potraviny, které jsou pro naše zdraví to nejhorší

Článků o tom, jak prospívat našemu zdraví, bylo již napsáno několik stovek. Proto jsme se v naší redakci rozhodli jít směrem opačným a tedy zmínit potraviny, které je třeba z našeho jídelníčku vynechat, pokud máme zájem na tom, abychom žili skutečně zdravě. Pojďte se společně s námi podívat, jaké to jsou.

Začneme sladkým jídlem

To je dnes určitě to nejhorší, co jenom můžeme konzumovat. Důvodů je totiž hned několik. Začít můžeme hned na samotném počátku, a to v naší ústní dutině. Jednoduché cukry totiž mají přímou souvislost s poškozováním našich zubů a tedy logicky i se vznikem různých problémů, mezi které patří hlavně zubní kaz, ale i několik dalších komplikací. Tím ale důvody, proč nejíst sladká jídla rozhodně nekončí. Další potíží může být i stoupající hladina cukru a tedy i nebezpečná cukrovka. I ta je v posledních letech velkým problémem nejenom starších, ale také mladších lidí.

Třetím negativem, na které bychom určitě neměli zapomínat, to je naše hmotnost. Právě cukry mají kvůli vysokému množství energie vliv na to, že postupně přibíráme, a to velmi výrazném způsobem. Velmi často jsou hlavně cukrovinky známou příčinou dětské obezity, která je nejenom u nás také problémem číslo jedna. Na závěr se určitě hodí vyjmenovat ony nezdravé potraviny, jelikož nejde jenom o sušenky, ale jde třeba také o sladké pečivo jako koblihy a koláče, nebo také o moučníky. Když už cukry, tak jenom ty složité – tedy sacharidy.

Olej najdeme hlavně ve smaženém

Další pokrmy, které je nutné odmítat, jsou určitě pokrmy smažené. Zde musíme říci, že i když se jedná o na první pohled zdravé jídlo, smažení ho dokonale degraduje na pokrm nezdravý a tedy logicky škodlivý. Vlivem toho bychom měli eliminovat vše, co se v tuku připravuje. Může to být oblíbený řízek či smažený sýr, ale stejně tak i ryba, nebo třeba kuřecí steak, pokud je připravován právě ve vyšší vrstvě oleje. Pozor samozřejmě musíme dát také na sádlo, nebo i na máslo. A o co je méně kvalitní, tím méně bychom ho měli konzumovat. Jedině tak se vyhneme všem nezdravým a špatným olejům skutečně dokonale a nebudou nás trápit.

S olejem jako takovým určitě souvisí také tuk a tedy tučná jídla. V daném směru jsou dvě možnosti, jak je někteří z nás do těla dostávají. Opět platí, že mohou být spojeny s možnostmi dobrými.  Příkladem je třeba mléčný výrobek. Ten je pro obsah bílkovin dobrou volbou, ale pokud je extrémně tučný, může nám mnohem více škodit. Podobné je to třeba i s masem. I to obsahuje bílkoviny, stejně jako může obsahovat i tuky. Proto je vhodné vynechat z jídelníčku bůček, prorostlé maso, nebo snad i samotný špek. Nic z toho rozhodně není pro naše tělo to správné a tak je třeba vynechat dané pokrmy. A proč? Jelikož mají vliv hlavně na vysoký cholesterol a tedy i ucpávání našich cév. A to vede k velmi nebezpečné situaci, která je nazývána jako infarkt a která může mít za následek i smrt.


Ty nejlepší sporty, pokud chceme zhubnout

Neníženou novinkou, že pokud chceme zhubnout, musíme nejenom dodržovat správný jídelníček, ale mít i dostatek pohybu. Stejně tak není žádnou novinkou, že obezita výrazně ovlivňuje i naše zdraví a tak by mělo být v našem zájmu proti ní bojovat. A my se nyní podíváme na ty nejlepší sporty, které v daném směru existují.

Zkuste běh a jízdu na kole

Říci můžeme určitě to, že běh v tomto směru dominuje, a to v jeho jakékoliv formě – rychlý, pomalý, dlouhodobý, krátkodobý. Jedná se totiž o aerobní aktivitu, během které zrychlujeme metabolismus a tím i eliminujeme tuky. Stejně tak má běh ale i pozitivní vliv na činnost srdce a celkové fungování našeho těla – získáme totiž dobrou kondici. K běhu navíc nepotřebujeme nic, než kvalitnější obuv a oblečení s ohledem na aktuální počasí.

S během souvisí také jízda na kole, která je sice o trochu méně efektivní, ale na druhou stranu má tu výhodu, že tolik nezatěžuje naše klouby. Během jízdy totiž nejsou tolik namáhány, a to proto, že sedíme a tak je nezatěžujeme celou vahou. Na druhou stranu může mít jízda na kole tu nevýhodu, že horní polovinu těla cvičíme minimálně a tak se zaměřujeme hlavně na horní část. Dalším negativem může být náročnější cesta k aktivitě, a to kvůli nutnosti kvalitního kola, které je otázkou několika tisíc.

Pro výrazně obézní je doporučeno plavání

Velmi obézní lidé mohou mít s těmito aktivitami problém, a to ať už z hlediska své kondice, tak nosnosti kola, nebo zátěži pro klouby. I zde ale řešení existuje, a to plavání. Aktivita, kterou lze vykonávat po celý rok – v zimě v krytém bazénu a v létě třeba na rybníku či přehradě. A jelikož voda lidské tělo nadnáší, přináší to výhodu v tom, že se nemusíme obávat jakéhokoliv většího poškození našeho pohybového aparátu, který by byl při dopadu i více než stokilového člověka namáhán. Výhodou plavání je to, že k němu kromě plavek nic nepotřebujeme a také že cvičíme celé naše tělo, tedy ruce i nohy.

Hitem jsou společné aktivity

Co je ke snižování váhy také velmi dobrou cestou a co je v posledních letech také velkým hitem, to jsou různé skupinové aktivity. Tedy abychom byli konkrétní, máme na mysli třeba Zumbu nebo aerobik. Při obou se zvyšuje krevní tep, a tedy se zrychluje náš metabolismus. Navíc nepotřebujeme nic jiného, než sportovní obuv a podložku na cvičení. Pozitivum je nejenom v tom, že cvičíme celé tělo, ale že cvičíme právě ve skupině. Zatímco při stejném cviku doma u televize bychom velmi často mohli vše vzdát, zde to kvůli okolí nevzdáme. Stejně tak jako nevzdáme to, že bychom na příští trénink nepřišli. A právě tato pozitivní motivace, které je spojena právě s pohybovým cvičením může být cestou, jak zhubnout a jak výrazně posílit na naše zdraví.