Ty nejlepší sporty, pokud chceme zhubnout

Ty nejlepší sporty, pokud chceme zhubnout

Neníženou novinkou, že pokud chceme zhubnout, musíme nejenom dodržovat správný jídelníček, ale mít i dostatek pohybu. Stejně tak není žádnou novinkou, že obezita výrazně ovlivňuje i naše zdraví a tak by mělo být v našem zájmu proti ní bojovat. A my se nyní podíváme na ty nejlepší sporty, které v daném směru existují.

Zkuste běh a jízdu na kole

Říci můžeme určitě to, že běh v tomto směru dominuje, a to v jeho jakékoliv formě – rychlý, pomalý, dlouhodobý, krátkodobý. Jedná se totiž o aerobní aktivitu, během které zrychlujeme metabolismus a tím i eliminujeme tuky. Stejně tak má běh ale i pozitivní vliv na činnost srdce a celkové fungování našeho těla – získáme totiž dobrou kondici. K běhu navíc nepotřebujeme nic, než kvalitnější obuv a oblečení s ohledem na aktuální počasí.

S během souvisí také jízda na kole, která je sice o trochu méně efektivní, ale na druhou stranu má tu výhodu, že tolik nezatěžuje naše klouby. Během jízdy totiž nejsou tolik namáhány, a to proto, že sedíme a tak je nezatěžujeme celou vahou. Na druhou stranu může mít jízda na kole tu nevýhodu, že horní polovinu těla cvičíme minimálně a tak se zaměřujeme hlavně na horní část. Dalším negativem může být náročnější cesta k aktivitě, a to kvůli nutnosti kvalitního kola, které je otázkou několika tisíc.

Pro výrazně obézní je doporučeno plavání

Velmi obézní lidé mohou mít s těmito aktivitami problém, a to ať už z hlediska své kondice, tak nosnosti kola, nebo zátěži pro klouby. I zde ale řešení existuje, a to plavání. Aktivita, kterou lze vykonávat po celý rok – v zimě v krytém bazénu a v létě třeba na rybníku či přehradě. A jelikož voda lidské tělo nadnáší, přináší to výhodu v tom, že se nemusíme obávat jakéhokoliv většího poškození našeho pohybového aparátu, který by byl při dopadu i více než stokilového člověka namáhán. Výhodou plavání je to, že k němu kromě plavek nic nepotřebujeme a také že cvičíme celé naše tělo, tedy ruce i nohy.

Hitem jsou společné aktivity

Co je ke snižování váhy také velmi dobrou cestou a co je v posledních letech také velkým hitem, to jsou různé skupinové aktivity. Tedy abychom byli konkrétní, máme na mysli třeba Zumbu nebo aerobik. Při obou se zvyšuje krevní tep, a tedy se zrychluje náš metabolismus. Navíc nepotřebujeme nic jiného, než sportovní obuv a podložku na cvičení. Pozitivum je nejenom v tom, že cvičíme celé tělo, ale že cvičíme právě ve skupině. Zatímco při stejném cviku doma u televize bychom velmi často mohli vše vzdát, zde to kvůli okolí nevzdáme. Stejně tak jako nevzdáme to, že bychom na příští trénink nepřišli. A právě tato pozitivní motivace, které je spojena právě s pohybovým cvičením může být cestou, jak zhubnout a jak výrazně posílit na naše zdraví.