Potraviny, které jsou pro naše zdraví to nejhorší

Potraviny, které jsou pro naše zdraví to nejhorší

Článků o tom, jak prospívat našemu zdraví, bylo již napsáno několik stovek. Proto jsme se v naší redakci rozhodli jít směrem opačným a tedy zmínit potraviny, které je třeba z našeho jídelníčku vynechat, pokud máme zájem na tom, abychom žili skutečně zdravě. Pojďte se společně s námi podívat, jaké to jsou.

Začneme sladkým jídlem

To je dnes určitě to nejhorší, co jenom můžeme konzumovat. Důvodů je totiž hned několik. Začít můžeme hned na samotném počátku, a to v naší ústní dutině. Jednoduché cukry totiž mají přímou souvislost s poškozováním našich zubů a tedy logicky i se vznikem různých problémů, mezi které patří hlavně zubní kaz, ale i několik dalších komplikací. Tím ale důvody, proč nejíst sladká jídla rozhodně nekončí. Další potíží může být i stoupající hladina cukru a tedy i nebezpečná cukrovka. I ta je v posledních letech velkým problémem nejenom starších, ale také mladších lidí.

Třetím negativem, na které bychom určitě neměli zapomínat, to je naše hmotnost. Právě cukry mají kvůli vysokému množství energie vliv na to, že postupně přibíráme, a to velmi výrazném způsobem. Velmi často jsou hlavně cukrovinky známou příčinou dětské obezity, která je nejenom u nás také problémem číslo jedna. Na závěr se určitě hodí vyjmenovat ony nezdravé potraviny, jelikož nejde jenom o sušenky, ale jde třeba také o sladké pečivo jako koblihy a koláče, nebo také o moučníky. Když už cukry, tak jenom ty složité – tedy sacharidy.

Olej najdeme hlavně ve smaženém

Další pokrmy, které je nutné odmítat, jsou určitě pokrmy smažené. Zde musíme říci, že i když se jedná o na první pohled zdravé jídlo, smažení ho dokonale degraduje na pokrm nezdravý a tedy logicky škodlivý. Vlivem toho bychom měli eliminovat vše, co se v tuku připravuje. Může to být oblíbený řízek či smažený sýr, ale stejně tak i ryba, nebo třeba kuřecí steak, pokud je připravován právě ve vyšší vrstvě oleje. Pozor samozřejmě musíme dát také na sádlo, nebo i na máslo. A o co je méně kvalitní, tím méně bychom ho měli konzumovat. Jedině tak se vyhneme všem nezdravým a špatným olejům skutečně dokonale a nebudou nás trápit.

S olejem jako takovým určitě souvisí také tuk a tedy tučná jídla. V daném směru jsou dvě možnosti, jak je někteří z nás do těla dostávají. Opět platí, že mohou být spojeny s možnostmi dobrými.  Příkladem je třeba mléčný výrobek. Ten je pro obsah bílkovin dobrou volbou, ale pokud je extrémně tučný, může nám mnohem více škodit. Podobné je to třeba i s masem. I to obsahuje bílkoviny, stejně jako může obsahovat i tuky. Proto je vhodné vynechat z jídelníčku bůček, prorostlé maso, nebo snad i samotný špek. Nic z toho rozhodně není pro naše tělo to správné a tak je třeba vynechat dané pokrmy. A proč? Jelikož mají vliv hlavně na vysoký cholesterol a tedy i ucpávání našich cév. A to vede k velmi nebezpečné situaci, která je nazývána jako infarkt a která může mít za následek i smrt.